Een Italiaanse overwinning voor de JO17-3

RVC '33 JO17-2

Nieuwkoop JO17-3

13 oktober 2018 13:50

Vandaag stond de uitwedstrijd op het programma tegen RVC. Toen we daar aankwamen kregen we te horen dat het programma wat uitliep. Je kan het goed maken met een schaal bitterballen, zei de trainer. Helaas dat was niet mogelijk, zei de vriendelijke man bij RVC.

We starten gewoon met de voorbereiding zoals altijd. Warmlopen, kaatsoefening en daarna nog even afronden op het doel. Het begint stil aan een geoliede machine te worden dit team. Aart had het krat met de bidons gevuld en hier werd gretig gebruik van gemaakt. Het was tenslotte erg warm weer voor 13 oktober. Na de voorbereiding zijn we vast naar het veld gelopen. Hier stonden de mannen aandachtig naar de wedstrijd te kijken die er werd gespeeld. Maar lag dit nu aan de kwaliteit van het voetbal of de vele speelsters die er te zien waren. Het juiste antwoord heb ik tot op heden niet gekregen.

De aftrap van onze wedstrijd was om 14.15 uur dus dit was 25 minuten later dan gepland. We lieten de bal rustig rond gaan in de ploeg en probeerden een opening te vinden in de hechte RVC muur. Deze ploeg beschikte over een razend snelle voorhoede en een zeer balvaste spits. Onze achterhoede had zijn handen vol hieraan, maar heeft een perfecte wedstrijd gespeeld. Voor de middenvelders was het een warme middag. Het spel golfde op en neer en dit betekende veel meters lopen, maar hier trainen we wekelijks op dus dat kwam goed. Voorin begint het steeds beter te gaan. Er wordt hard gewerkt voor elkaar en ook vandaag weer velen kansen gecreëerd.

Zo raakten we voor de rust twee keer de paal en ook verdween een aantal keer de bal net naast de verkeerde kant van de paal. Maar bij een van de mooie aanvallen werd onze rechterspits weg gestuurd en hij ronde op fraaie wijze af. Hij schoot de bal van net buiten de zestien met een fraaie boog over de uitkomende keeper. 0-1. Dit was ook de ruststand.

In de rust nam de trainer het woord. Deze wedstrijd kan alle kanten op, maar we moeten alert blijven en proberen de spits van RVC niet in de bal te laten komen. Dit was een hele opgave, maar we moeten ook zelf gebruik maken van onze snelle vleugels. Dan kunnen we de voorsprong proberen uit te breiden.

De tweede helft werd het fraaie voetbal gevecht voortgezet door beide teams. Stevige duels en kansen waren er voor beide doelen. Mooie reddingen van de keepers en trainers die de teams op scherp probeerden te houden. Een mooie pass over links werd op waarde geschat en onze spits maakte de 0-2. Maar helaas: de grensrechter had gevlagd en de scheidsrechter ging horen wat er aan de hand was. Buitenspel was het oordeel, dus geen 0-2. Een aantal minuten later wederom een mooie crosspass over het hele veld. En een prima voorzet op de spits, en ja hoor 0-2. Maar de scheidsrechter floot af, wederom buitenspel dus geen 0-2.

Er waren nog een kleine 10 minuten te spelen toen een van de twee centrale verdedigers met een blessure naar de kant moest. De boel werd wat omgezet en zo moesten we het dan zien vol te houden. Nou dit was nog een hele klus, vooral toen de tijdklok ook nog even stil bleef staan. Zo moesten we nog langer spelen en dat was niet in ons voordeel. RVC kreeg nog twee mooie mogelijkheden, maar onze keeper deed het ook prima. Kwam dit door de geleende schoenen van de trainer of… nee hoor hij keepte een prima wedstrijd. Toen de scheidsrechter na 88 minuten affloot liepen de Nieuwkopers trots van het veld. Die acht minuten blessure tijd kon ze nu niet meer deren. Drie punten in de tas en op naar Nieuwkoop.

Wederom knap gedaan mannen, gestreden als collectief. De doelpunten maker van vandaag: Ruben