Nieuwkoop pakt koppositie na dikke zege op DWO

Nieuwkoop 1

DWO 1

Boy Vork (schot)
Dennis Boer (schot)
Dennis Boer (schot)
Dennis Boer (penalty)
Dennis Boer (kopbal)

6 oktober 2018 14:30

Streef, M.

Voor Nieuwkoop stond er na de sterke competitiestart - 6 punten uit 2 wedstrijden - vandaag de confrontatie met het Zoetermeerse DWO op het programma. In de eerste twee wedstrijden waren er veel doelpunten te zien in de wedstrijden van DWO, en dat was ook vandaag weer het geval. Nieuwkoop walste over de ploeg uit Zoetermeer heen en nam op doelsaldo de koppositie over van Lugdunum.

Wie de eerste tien minuten van de wedstrijd heeft gezien zou niet gezegd hebben dat de score uiteindelijk zo hoog uit zou vallen. Het was namelijk DWO dat het eerste doelpunt scoorde. De treffer werd afgekeurd wegens buitenspel, maar de Zoetermeerders hadden zich direct in de wedstrijd gemeld. Nieuwkoop speelde zichzelf in de wedstrijd en kreeg wat kansjes via Dennis Boer en Thijs van der Zon.

Na een kwartier werd het eerste doelpunt gescoord. De DWO-keeper zat mis bij een vrije trap en Sebastiaan van der Voorn maakte er gretig gebruik van. Hij tikte de bal keurig binnen; 1-0. De assistent scheidsrechter van DWO stond nog met de vlag omhoog, maar de scheidsrechter gaf hem geen gelijk. Halverwege de eerste helft stoomde Dennis Boer op via de linkerkant en als een mes door de boter speelde Nieuwkoop zich op die manier richting het DWO-doel. Na afleggen van Boer was het Boy Vork die binnen tikte; 2-0.

Nog voor de rust wilde Nieuwkoop de ploeg uit Zoetermeer de definitieve nekslag geven. Boy Vork deed een goede poging en zag dat de DWO-doelman zijn schot moest lossen. In een eerste rebound wist de keeper de bal opnieuw te stoppen, maar op het schot van Dennis Boer had de sluitpost geen reactie; 3-0. Een mooie voorsprong voor Nieuwkoop halverwege de wedstrijd.

Nieuwkoop ging na rust vrolijk verder waar het na 45 minuten voetballen mee gestopt was. Na 58 minuten voetballen was het Dennis Boer die door kon lopen na een goede pass van Frank Veelenturf. Boer krulde de bal fraai binnen en mocht de 4-0 aantekenen. Een goede vijf minuten later mocht diezelfde Boer aanleggen vanaf 11 meter na een overtreding. Ook de strafschop werd keurig binnen geschoten en dus was het na ruim een uur voetballen al 5-0.

Na de vijfde goal zakte Nieuwkoop iets in en was de wedstrijd eigenlijk wel gelopen. De trainer hield de ploeg ondertussen goed scherp en dat leverde tien minuten voor tijd ook de 6-0 op. Een schot van Thijs van der Zon viel via een verdedigend been binnen. In de laatste speelminuut zorgde Dennis Boer met zijn vierde doelpunt van de wedstrijd nog voor een toegift. Hij kopte de bal prima binnen en zette zodoende de 7-0 eindstand op het bord.

Nieuwkoop neemt op doelsaldo de koppositie over van Lugdunum en is tevens na zes officiële wedstrijden nog altijd ongeslagen. De trainer, Michel Strating, was na afloop wederom tevreden over de ploeg: "We hebben vandaag goed gevoetbald en een zakelijke overwinning binnen gehaald. Ik wilde mijn ploeg tot de laatste minuut scherp houden, zeker omdat DWO vorige week nog terug wist te komen van een 1-4 achterstand tegen NSV '46. Het gaat op dit moment erg goed en we leven van wedstrijd naar wedstrijd." Volgende week speelt het eerste om 15:00 uur in Wassenaar de uitwedstrijd tegen nummer laatst Blauw-Zwart.