Oefennederlaag JO15-1 tegen Woubrugge

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

De vakantie is bijna voorbij en dus stond de JO15-1 zaterdag bijna compleet op het veld voor het oefenduel tegen Woubrugge. Thijs Gerritsen, Luuk en Yoren ontbraken nog. Laatstgenoemde deed mee bij de JO17-2. Vanuit de JO15-2 sloten Melle, Quinn en Jelte aan en vanuit de JO13-1 Lucas en Milan Siebers.

Tegenstander Woubrugge staat tweede in de 2de klasse en beschikte over veel grote, fysiek sterke spelers. We wisten dus dat we het voetballend moesten gaan doen. De bal laag houden, strak spelen en proberen te combineren. We begonnen in de volgende opstelling: Melle; Jelte, Lucas, Olivier, Justijn; Thijs Gehlen, Milan Siebers, Salah; Senna, Daan, Tieme. Op de bank begonnen Naud, Milan de Jong, Quinn en Floor.

We hadden het plan om de eerste vijf minuten met volle druk op de tegenstander te beginnen. Dit pakten we goed op en we grepen Woubrugge de eerste paar minuten direct bij de strot. De groen-witten probeerden echter hetzelfde en maakten ons het daarmee nog net even een stukje lastiger dan wij hen. Na drie minuten werd een doelpunt van Woubrugge al afgekeurd wegens buitenspel en een paar minuten later werd na een vrije trap van dichtbij overgeschoten. Het waren de eerste signalen dat het geen makkelijke ochtend zou worden, maar ook dat we een stukje scherper moesten zijn.

Na een kwartier zoeken was het kassa voor Woubrugge. Van dichtbij kon de 0-1 worden binnengeschoten. Wij wisten in de tussentijd niet tot kansen te komen. De passes waren te slordig, het omschakelen ging te langzaam, er was te weinig beweging en we verloren het fysiek van Woubrugge. De gelijkmaker viel wel. Een diepe bal van Thijs Gehlen werd in eerste instantie opgepikt door een Woubrugge-verdediger. Maar na goed druk zetten van Salah werd deze veroverd en kon hij na een stukje doorlopen de bal binnen schieten. 1-1.

Woubrugge reageerde direct en wij bleken niet scherp, want een minuut na de gelijkmaker lag de 1-2 al in de touwen. Salah wist aan de andere kant nog tot een goede kans te komen, maar zag de doelman redding brengen. In de rust werd de boel op scherp gezet in de kleedkamer. Er moest echt een schepje bovenop.

Helaas schoten we onszelf direct na rust al in de voet. Een Woubrugge-middenvelder kon eenvoudig instappen, doorlopen en vanaf randje strafschopgebied onbedreigd de 1-3 binnen schieten. Een minuut later kregen de bezoekers een penalty wegens hands. 1-4. Direct daarna kwamen we goed weg toen de scheidsrechter een duidelijke terugspeelbal van ons niet bestrafte. Het makkelijke balverlies dat werd geleden in de daaropvolgende opbouw en de kans die volgde kenmerkte hoe we in de wedstrijd zaten. Het was een dag waarop het even niet wilde lukken. Die zitten er helaas ook bij.

Woubrugge bleef ondertussen zoeken en raakte nog de lat. Wij kwamen wel iets beter in de wedstrijd na de 1-4, maar tot hele grote kansen konden we niet komen. Een aantal keer wisten we ons te melden voor het doel, maar werd er gemist. Woubrugge kreeg ook wat kansjes, maar Melle wist een aantal keer goed redding te brengen. De grootste tegenvaller van vandaag was dat Milan de Jong halverwege de tweede helft opnieuw uitviel met een gebroken sleutelbeen. Hij was net een weekje terug, maar moet nu dus weer met dezelfde blessure toe gaan kijken vanaf de kant. Veel sterkte gewenst weer Milan!

De eindstand bleef bij 1-4. We nemen de positieve en leerpunten weer mee naar de laatste maand van het seizoen. Dank aan Quinn, Melle, Lucas, Milan Siebers en Jelte voor het meedoen vandaag. Volgende week spelen we de één na laatste wedstrijd in de competitie, uit tegen ARC.