JO15-1 onderuit bij sterker ESTO

2411LL
BODEGRAVEN
tel. 0172-611312

Met nog twee wedstrijden voor de boeg in de eerste fase/beker stond de JO15-1 aan het begin van de voetbalzaterdag op een tweede plek in de 1ste klasse. Ditmaal stond het uitduel tegen koploper ESTO op het menu. Een pittige uitdaging, maar ook een mooie kans om dus echt mee te gaan doen voor het hoogste plekje op de ranglijst.

We deden het deze wedstrijd nog zonder de geblesseerde Melle. Gelukkig wilde Dax van de JO14-1 na zijn wedstrijd ook nog bij ons meedoen. Hij deed het top, thanks daarvoor Dax! Ook Mees is geblesseerd en dus hadden we twee wissels. ESTO is een ploeg die de trainers nog in hun hoofd hadden zitten van vorig jaar. Er liepen nog een aantal dezelfde spelers rond en ook de trainer was hetzelfde. We wisten dus wat we konden verwachten. Met een 4-4-2 formatie probeerden we daarop te anticiperen. De rechterkant werd voorin vrijgelaten en door ESTO te laten kiezen wie gedekt moest worden, hoopten we in een man meer situatie te komen.

Het was alleen ESTO dat een stukje sterker aan de wedstrijd begon. Dit resulteerde na een aantal minuten al in een voorsprong voor de thuisploeg. Een afstandsschot werd buiten bereik van Dax binnengeschoten. 1-0. We hadden moeite om tot goede aanvallen te komen en ESTO bleef wat kansjes krijgen. Tot we na een kwartier ineens de ruimte aan de rechterkant ook echt wisten te vinden. Na een goede steekpass van Milan kon Senna de bal binnenschieten. Een mooie aanval! 1-1.

We bleven fel in de duels, maar hadden wel moeite om de bal in de ploeg te houden. Dax wist ondertussen goed redding te brengen op een vrije trap. Een vrije trap die wij kregen werd overgeschoten door Daan.

Belangrijk was om in de tweede helft meer rust aan de bal te krijgen. Als we gaan voetballen kwamen we er in voorgaande wedstrijden goed uit. Vandaag zat het er eigenlijk geen seconde in. In de tweede helft werd ESTO ook fysiek sterker. De meeste duels gingen verloren. Veel ballen werden ingeleverd en we waren niet in staat om de aanval te zoeken door onze eigen slordigheden. Dit speelde ESTO in de kaart en via een afstandsschot, kopbal en aanval over rechts wist het in de tweede helft drie keer te scoren. 4-1 was zodoende de eindstand, maar het had nog hoger op kunnen lopen.

Gestuit op een betere tegenstander, maar we hadden zelf ook op meer gehoopt en we kunnen zelf ook veel beter. De lessen van deze wedstrijd nemen we weer mee naar het vervolg. Eindconclusie: verloren, maar door de resultaten op de andere velden staan we nog steeds tweede in de stand. Wel staat het allemaal erg dichtbij elkaar. We zijn zo goed als zeker van handhaving in de 1ste klasse, maar volgende week tegen Sportlust '46 JO15-2 willen we toch zeker ook onze tweede plek veilig stellen. Genoeg dus om voor te spelen in de laatste wedstrijd van de eerste competitiefase.