JO15-1 toont veerkracht en verslaat Olympia

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Na de eerste competitiezege van vorige week tegen ARC (2-0), wachtte zaterdag voor de JO15-1 opnieuw een thuiswedstrijd. Ditmaal kwam Olympia JO15-1 op bezoek. Een ploeg die, net als wij, één keer had gewonnen en één keer had verloren.

We moesten het deze wedstrijd nog doen zonder de geblesseerde Joost. Gelukkig waren Kyan, Senna, Jelte en Lucas wel weer van de partij. Onze keeper Melle ontbrak dan weer wel. Na een lelijke val heeft hij een flink gat opgelopen in zijn hoofd. Veel beterschap gewenst! Thijs Gerritsen was bereid de plek onder de lat in te nemen, dank daarvoor!

Nieuwkoop begon goed aan de wedstrijd en had in de eerste fase de overhand tegen Olympia. Een gevaarlijke uitbraak leverde na negen minuten een penalty op, toen Floor werd neergetikt. Het cadeau van Olympia werd alleen niet uitgepakt. Daan schoot de pingel naast. Een volgend cadeau van Olympia, een minuut later, hoefde niet eens door Nieuwkoop te worden uitgepakt, omdat de ploeg uit Gouda dat zelf al deed. Een harde terugspeelbal werd gemist door de keeper, waardoor de bal zo het doel in rolde. Een eigen doelpunt dus. 1-0.

Een aantal minuten later ging het mis. Een van onze verdedigers gleed weg op het natte kunstgras, waardoor Olympia kon profiteren. 1-1. Ongelukkig, maar ineens waren we het helemaal kwijt. Er werden bijna alleen maar lange ballen gespeeld en simpele passes werden ingeleverd. Olympia kon tot steeds meer kansen komen en vlak voor rust kon hun goede rechtsbuiten dan ook de 1-2 maken.

In de rust werd de boel nog maar eens op scherp gezet door de trainers en dat bleek effect te hebben. Nieuwkoop kwam beter uit de kleedkamer en kreeg via Daan al snel een kans, die hij gered zag worden door de Olympia-doelman. In de omschakeling maakte Thijs een cruciale redding, waarmee hij een grotere achterstand voorkwam. Twee minuten later werd duidelijk waarom die redding zo belangrijk was. Na een goede pass van Senna kon Hassan de bal door de benen van de Olympia-keeper schuiven. De stand was weer gelijk, 2-2!

We hadden de smaak weer te pakken en direct kwamen er meer kansen. Floor schoot snel na de gelijkmaker naast, maar het was uiteindelijk weer Hassan die wist te scoren. Hij kapte zijn tegenstander uit, rommelde zich richting de keeper en schoot de bal in de verre hoek raak. 3-2. Olympia, dat de hele wedstrijd al moeite had zich te beheersen tegen zowel de scheidsrechter als tegen de tegenstander, kreeg het steeds benauwder. Dit resulteerde in een rode kaart voor één van de middenvelders, voor het uitschelden van één van onze spelers.

Nog een extra motivatie dus om het karwei af te maken. Dat gebeurde al heel snel. Met een mooi schot van afstand zorgde Milan voor de 4-2. In de slotfase waren er nog kansen voor Mees, Daan en Lucas om de score te vergroten, maar de bal ging er niet meer in. De spelers verdienen een groot compliment voor de veerkracht. Als we verzorgd gaan voetballen en de volle 100% strijd leveren, kunnen we veel bereiken. Dat bleek ook deze wedstrijd weer. We zijn inmiddels opgeklommen naar de tweede plek op de ranglijst van de 1e klasse, met nog twee duels te gaan. Volgende week het uitduel tegen koploper ESTO!