Van de bestuurstafel

15 april 2021 18:45

Ronald de Jong

Deze week vergaderde het bestuur via de computer. In dit bericht wat er zoal is besproken en dat is deze keer best veel.

Keeperstraining
Gesproken is over het opzetten van keeperstraining. Het bestuur ziet keeperstraining als iets extra's en niet als primaire activiteit. De prioriteit ligt bij het organiseren van trainers en leiders op alle teams en als het mogelijk is, als extra, het aanbieden van keeperstraining. Bij enkele leden is gepolst of zij mee willen werken aan het opzetten van een groep die de keeperstraining kan gaan verzorgen. De vervolgstap is met de groep bij elkaar komen om over de opzet te praten. Het meest praktisch is dit fysiek te doen en niet via de computer. Dat is op dit moment helaas nog niet mogelijk. Het streven is de opzet nog dit seizoen voor elkaar te krijgen en dan in het nieuwe seizoen van start te gaan.

Heel SV Nieuwkoop bakt
De actie "Heel SV Nieuwkoop bakt" is afgelopen en heeft maar liefst € 2084 opgebracht. Een geweldig bedrag en een geweldige betrokkenheid van vele bakkers en bieders! Het bedrag komt ten goede aan de club. Door het stilvallen van de competitie en het verplicht moeten sluiten van de kantine, zijn we veel inkomsten misgelopen die erg belangrijk zijn voor de vereniging. Dit zorgt voor een gat in de begroting. We kunnen gebruik maken van allerlei regelingen van de overheid, maar dit dekt het verlies niet. De opbrengst van de actie is dus zeer welkom om er voor te zorgen dat een verlies aan het eind van het seizoen zoveel als mogelijk wordt beperkt.

Normen en Waarden Reglement
Het Normen en Waarden Reglement is definitief vastgesteld. De teksten zijn actueel gemaakt en de procedures zijn vernieuwd. Ook zijn er enkele maatregelen die door leiders en trainers getroffen kunnen worden bij bepaald gedrag. Dit is eigenlijk al praktijk, maar nu ook officieel vastgelegd. Alle leden en vrijwilligers moeten zich aan deze normen en waarden houden, dus goed om even door te nemen.

Corona en voetballen
Het bestuur heeft weer met spanning uitgekeken naar de persconferentie. Worden er versoepelingen aangekondigd en kan de Regiocup gespeeld worden? Uiteraard zien we ook de vele leden die in quarantaine moeten, positief getest zijn en teams die preventief niet spelen of trainen. Dat geeft ook zorgen of het wel verantwoord is., maar dat is aan de deskundigen. Op zijn vroegst kan de Regiocup op 15 mei van start gaan, omdat de eerste versoepelingen pas vanaf 11 mei misschien mogelijk zijn. Vanwege het speelschema kan het op zijn laatst op 29 mei van start gaan. Daarna kan het dan nog zeer beperkte programma niet meer gespeeld worden.  De laatste speeldag is dan 26 juni. En dat betekent ook dat het afsluitweekend verplaatst moet worden. Hierover volgt binnenkort meer nieuws. Het Vijfhuizentoernooi is op donderdag 13 mei gepland. Binnenkort wordt bekend gemaakt of het wel of niet kan doorgaan.

Activiteiten
Op 23 en 30 april organiseert de gemeente het panna nock out toernooi. Gemeenten mogen op sportaccommodaties sportactiviteiten voor de jeugd organiseren, dus dit is conform de coronaregels. En uiteraard wordt dit coronaproof georganiseerd. In de meivakantie organiseert De Complete Techniek samen met SV Nieuwkoop de EK voetbaldagen. Drie heel leuke dagen voor de jeugd die tijdens de vakantie en de dan nog steeds geldende lock down toch even lekker kunnen voetballen. Uiteraard ook weer coronaproof georganiseerd. We zoeken nog vrijwilligers om op deze dagen de lunch voor te bereiden. Aanmelden kan via [email protected].

Vakantieopenstelling
Tijdens de voorjaarsvakantie was de openstelling van het terrein voor de jeugd om een balletje te trappen een groot succes. In de eerste dagen werd er wel heel veel troep achtergelaten op het veld, maar in de 2e deel van de week ging dat een stuk beter. Daarom zullen we in de meivakantie het terrein weer openstellen, behalve tijdens de EK voetbaldagen op maandag 10,  dinsdag 11 en woensdag 12 mei. Om dit coronaproof te kunnen organiseren is het niet wenselijk dat andere jeugd op het terrein aanwezig is. En dat geldt ook voor donderdag 13 mei als het Vijfhuizentoernooi door kan gaan.

Statiegeld
De overheid gaat statiegeld invoeren op plastic petflessen en dat heeft ook voor SV Nieuwkoop gevolgen. Het statiegeld moeten we in rekening brengen. De flesjes kunnen mee naar huis worden genomen om zelf in te leveren bij inleverpunten, of kan achtergelaten worden bij SV Nieuwkoop waarbij de opbrengst ten goede komt aan de nieuwe kleedkamers.

Post
De brievenbus aan de buitenzijde van het hek is weggehaald. Post, zoals inschrijfformulieren, kan in de ontvangstkamer in de blauwe brievenbus worden gedaan als de ontvangstkamer open is. Het postadres van SV Nieuwkoop is postbus 143, 2420 AC Nieuwkoop. Stuur dus geen post naar het adres Ladderhaak 2.

Teamindeling
Inmiddels wordt volop gewerkt aan de teamindeling voor het nieuwe seizoen. Het puzzelen is begonnen voor het aantal teams per leeftijdsgroep en de klassen waarin gespeeld gaat worden.  Nieuwe leden die vóór 1 mei inschrijven worden gegarandeerd ingedeeld.

De volgende bestuursvergadering is op 12 mei.